antypoślizgowe schody kamienne
antypoślizgowe schody kamienne i taśmy antypoślizgowe

Magazyn architektoniczny : Wystawa “Chandigarh: Portret miasta”

Posted in Uncategorized  by admin
November 2nd, 2018

Sąd Najwyższy (dach), 2010 r.
/ Architekt: Le Corbusier, 1955 r.
(Fot.
Manuel Bougot / Photoink) W ramach kontynuacji programu wystawienniczego dotyczącego fotografii architektonicznej w New Delhi Photoink przedstawia obecnie Chandigarh: Portrait of a City francuskiego fotografa, Manuel Bougot do 27 października.
Zainteresowanie Bougotem architekturą Le Corbusiera zaczęło się w latach 80., kiedy pracował nad tezą Caroline Maniaque w architekturze – w Domach Jaoul wybudowanych w 1954 r.
W Neuilly we Francji.
Od 2006 roku Bougot ponownie zainteresował się Le Corbusier, biorąc udział w rozmowach na temat Chandigarh i sfotografował jedyny budynek, jaki architekt kiedykolwiek zbudował dla siebie.
kabanon (kabina letnia) w Roquebrune-Cap-Martin.
Fotografowanie Chandigarh było zatem konieczne, aby pogłębić zrozumienie Le Corbusiera, urbanisty i jego filozofii na temat architektury i modernizmu.
Więcej zdjęć i informacji na temat wystawy po przerwie.
Pomysł stworzenia Chandigarh, nowego postu miasta Niepodległości, wolnego od kajdan historii, niezwiązanego i symbolu nowoczesności należał w całości do Jawaharlal Nehru.
W 1949 roku, na zaproszenie Nehru, szwajcarsko-francuski architekt Le Corbusier rozpoczął swój eksperyment Chandigarh, który stał się niezwykłym laboratorium architektury i urbanistyki.
Wraz z kuzynem, Pierre em Jeanneret i zespołem architektów, Le Corbusier wymyślił i zaprojektował sposób życia dla ludzi, których kultura i życie były mu zupełnie obce.
Sześćdziesiąt lat później, to właśnie ludzkie spotkanie z architekturą Corbusian zaintrygowało Bougot na tyle, by wracać do Chandigarh przez dwa lata, aby robić zdjęcia.
Dom prywatny, Sektor 5, 2010 / Architekt: Nieznany (dzięki uprzejmości Manuela Bougot / Photoink) Oprócz fotografowania charakterystycznych budynków instytucjonalnych, które definiują Chandigarh, Bougot zabiera również widza w przestrzeń prywatną.
domy i wille, które pożyczają elementy ze słownika Corbusian.
To dzięki tej nawigacji przestrzeni publicznej i prywatnej zdjęcia Bougota odkrywają niezgodność między architekturą a utopijnymi ideałami, które ją zainspirowały.
W tym samym czasie Bougot nie stroni od obserwowania zaniedbania wysokich zabytków w Indiach.
Zdjęcia Bougot nie poruszają nostalgii, a jego spojrzenie nie jest bezkrytyczne.
Jego starannie skonstruowane i wyciszone kolorowe fotografie ujawniają o wiele więcej podczas bliższej inspekcji – bardzo zniuansowany i orzeźwiająco odmienny widok współczesnego Chandigarha.
Kino Neelam, Sektor 17, 2011 / Architekt: Le Corbusier, 1954/60 (fot.
Manuel Bougot / Photoink) Więcej informacji na temat wystawy można znaleźć tutaj.
[przypisy: płytki na płycie osb, piec kondensacyjny cena, odległość szamba od granicy ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: odległość szamba od granicy piec kondensacyjny cena płytki na płycie osb