antypoślizgowe schody kamienne
antypoślizgowe schody kamienne i taśmy antypoślizgowe

Nowoczesna architektura : Propozycja architekta Langdon reis dla biblioteki i sali koncertowej w Norwegii

Posted in Uncategorized  by admin
July 10th, 2018

Langdon reis architects był jednym z finalistów w konkursie biblioteki i sali koncertowej dla Bod ., Norwegii (występującym wcześniej w AD) i podzielił się z nami swoją propozycją.
Bod.
Kulturhus i Biblioteka składa się z dwóch budynków publicznych; nowa biblioteka miejska (5500 m.) i sala koncertowa / teatr (7 350 m.), z budżetem na budowę około 800 000 000 NOK.
Po sędziowaniu drugiej rundy DRDH Architekci zostali wybrani do budowy teatru / sali koncertowej i biblioteki.
Po przerwie możesz zobaczyć propozycję architekta i więcej zdjęć.
Nowe centrum kulturalne Bod będzie:.
przestrzeń społeczna, publiczna i wspólna; .
przestrzeń, która łączy zarówno lokalną społeczność, jak i jej gości; .
przestrzeń, która odpowiada na oczekiwania i wyobrażenia zarówno lokalnej społeczności, jak i jej gości.
turyści i / lub migranci; .
przestrzeń, która wzmacnia lokalne demokratyczne i społeczne tradycje, a także naturalne i wcześniej istniejące środowisko zbudowane; .
przestrzeń, która poszukuje interakcji (otwartej na wspólnotowe i różnorodne zakresy działań), żartobliwości i poetyckiej kontemplacji.
dostępna przestrzeń, miejsce, z którego można być dumnym i do którego należysz.
.
lśniący klejnot, który bawi się różnymi gatunkami światła w arktycznym regionie i wnosi burzliwą atmosferę północnego krajobrazu.
projekt miejski, który dąży do stworzenia ekologii kulturowej.
przestrzeń nierozerwalnie związana z poczuciem ludzkiej skali, uczestnictwa i kreatywności.
Budowanie synergii Bod.
Nye Kulturhus i Bibliotek muszą być nierozerwalnie połączone zarówno przez swoją własną architekturę, jak i przez przestrzeń pomiędzy nimi.
Ta przestrzeń międzywęzłowa musi być spójna, połączona, płynna i dynamiczna.
Musi zdefiniować i wyznaczyć strefę kulturalną, łącząc się z innymi przestrzeniami publicznymi znajdującymi się w bezpośrednim sąsiedztwie i w innych częściach miasta.
Razem budynki muszą tworzyć zespół części składających się na wyraźnie rozpoznawalny i charakterystyczny obszar, który pozostawi trwałe wspomnienia w umysłach mieszkańców i gości Bod.
Zróżnicowane działania – rekreacyjne, kulturalne, komunalne i komercyjne, muszą zderzać się i krzyżować, aby stworzyć dynamiczną i dynamiczną kulturową ekologię.
Budynki muszą stanowić podstawę tego działania.
Hipotezy zbudowanej formy Budowane formy czerpią początkową inspirację z połączenia naturalnych i sztucznych krajobrazów, tj.
Naturalnych lodowcowych topografii / fiordów i sztywnej siatki miejskiej.
Budynki łączą się z ziemią, niemal jakby wyrzeźbione z tej samej stałej masy.
Stoją jak kamienie w strumieniu.
Formy budynków są w harmonii z ich otoczeniem, zarówno naturalnym, jak i stworzonym przez człowieka.
Zostały one ukształtowane w odpowiedzi na korytarze widokowe, dostęp do energii słonecznej, wiatr, widoczność i dostęp.
Staranne manipulowanie formami budynków i tworzenie osłoniętych wejść ma na celu spowolnienie przechodniów i zapewnienie schronienia przed ekstremalnymi warunkami pogodowymi w razie potrzeby.
Walory estetyczne budynków mają na celu zarówno połączenie, jak i kontrast z istniejącą tkanką miejską z szacunkiem i zrozumieniem.
Wysokość została ustalona tak, aby nie dominować w istniejących budynkach.
Koncepcja fasady Zarówno Bodo Nye Kulturhus, jak i Bibliotek są ubrane w ten sam system fasady.
Solidność i ciągłość obu elewacji budynku wzmacnia więzi między stronami i jasno określa nowy kulturowy precedens.
Fasada podkreśla rzeźbione geometrie budynków, tworząc duże płaskie powierzchnie, które zawierają subtelne zagięcia i kierunkowe linie, które odnoszą się do widoków, wiatru i dostępu do światła.
Wzajemne oddziaływanie powierzchni fasetowych oznacza, że budynek będzie przybierał wiele różnych cech, patrząc pod różnymi kątami lub o różnych porach dnia, bez względu na to, czy jest czysty i słoneczny, czy pochmurny lub ciemny.
Panel płytek ceramicznych Panel kafelkowy będzie miał około 1,5 m x 3 m.
Same płytki będą miały 600 mm x 200 mm z jedną rozstawioną krawędzią.
Widziane z dużej odległości duże panele będą rozpoznawalne, a przy oglądaniu z bliskiej odległości poszczególne płytki będą bardziej dominujące.
Same kafelki mogą pochodzić od firmy Hoganas, która wykonała płytki w Operze w Sydney (hołd dla Utzona), będą one białe ceramiczne, jednak niektóre płytki będą lekko zabarwione za pomocą naturalnych ochrów z regionów wokół Bodo, kolory będą się wahać od brązowy, czerwony i żółty.
Kolory te nadają budynkom dynamiczną jakość i miękką elegancję, która na wiele sposobów odzwierciedla otaczające krajobrazy, niebo, budynki i światło.
Wzór + kształt Kształt pojedynczej płytki jest abstrakcją pochodzącą z suszenia dorsza na tradycyjnych strukturach drewnianych (patrz diagram).
Każda płytka ma jedną rozstawioną krawędź, przylegająca płytka jest następnie obracana o 180.
aby utworzyć prostokąt między dwiema płytkami.
Ten wzór jest następnie powtarzany na każdym panelu.
Z odległości wzór przeskakuje w skali, 12 płytek tworzy jeden panel.
Panele są umieszczone równolegle do kąta płaszczyzn, które one
[patrz też: ambrisentan, taśmy magnetyczne, magnesy neodymowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: ambrisentan magnesy neodymowe taśmy magnetyczne